FAQ
Veel gestelde vragen
U kunt altijd terecht bij één van onze apotheekvestigingen in Zwijndrecht voor advies over geneesmiddelen. Loop even binnen of neem telefonisch contact op. U vindt onze locaties hier
De verwachte levertijden zijn een indicatie van de leveranciers. Is uw medicijn niet leverbaar? Dan raden wij u aan om tijdig contact op te nemen over een alternatief, zodat we de mogelijkheid hebben om met uw arts te overleggen.
Indien u gebruik maakt van onze Herhaalservice ontvangt u de medicijnen meestal vanaf een week voordat uw medicijnen op zijn. Mocht u geen gebruik maken van de Herhaalservice dan kunt u zelf een recept aanvragen bij uw huisarts. U kunt contact met ons opnemen voor meer informatie.
Als u in aanmerking komt, krijgt u van ons een uitnodiging. U mag ook zelf contact opnemen met Veer Apotheek bij vragen over uw medicijngebruik.
Normaal gesproken leveren wij uw medicijnen alleen aan u persoonlijk. Kunt u zelf niet naar de apotheek komen, en wilt u iemand anders vragen om uw medicijnen af te halen? Dan moet u hiervoor toestemming geven. Neem hiervoor contact met ons op. Let op: medicijnen mogen niet worden opgehaald door kinderen jonger dan 14 jaar.
Levert u een recept bij ons in? Dan controleren wij of uw gegevens goed geregistreerd zijn, en of de dosering klopt. Ook controleren wij of uw medicijn samen met andere medicijnen gebruikt mag worden. Nadat een medewerker uw nieuwe medicijn heeft klaargemaakt, controleert een andere medewerker of alles klopt. Daarna geven wij u advies over het gebruik. Dit proces vraagt tijd.
Daarnaast zijn er de afgelopen jaren veel leveringsproblemen met medicatie in Nederland. Wij bellen dagelijks met leveranciers om onze cliënten van hun benodigde medicatie te kunnen voorzien. We laten zelfs zeer regelmatig medicijnen uit het buitenland komen omdat het hier niet meer verkrijgbaar is. Ook dit kost tijd.
Indien het voor u lastig is om overzicht te houden over het correct gebruik van uw medicijnen, kunnen wij of kijken of u in aanmerking komt voor de medicatierol.
Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
U kunt uw nieuwe adres doorgeven. Vul hiervoor het formulier in.
U kunt zich online inschrijven of naar de apotheek komen. Om u in te schrijven hebben wij de volgende gegevens van u nodig:
- uw persoonsgegevens, met een geldig identiteitsbewijs;
- uw medische gegevens;
- informatie over uw zorgverzekering.
Uw zorgverzekeraar bepaalt welke medicijnen vergoed worden, welke medicijnen niet, en of welke medicijnen gedeeltelijk vergoed worden. Als u medicijnen afhaalt die vergoed worden, declareren wij de kosten rechtstreeks bij uw verzekeraar. Als uw medicijn niet (volledig) vergoed wordt, rekent u dit zelf af bij het afhalen.
Als u niet in de gelegenheid bent om uw medicijnen af te halen in de apotheek, is het mogelijk deze gratis thuis te laten bezorgen door onze bezorgdienst. Neem hiervoor contact met ons op.
Bent u niet thuis als onze bezorger langskomt? Dan neemt onze bezorger uw medicijnen of hulpmiddelen mee terug naar de apotheek. U vindt dan een bezorgformulier in uw brievenbus. Hierop staat wanneer de bezorger opnieuw langskomt. Of u wordt gevraagd om contact op te nemen
Bij een afhaalautomaat kunt u uw medicijnen veilig, snel en eenvoudig afhalen. Ook buiten de openingstijden van uw apotheek. U kunt gebruikmaken van de afhaalautomaat als:
- u bent ingeschreven bij Veer Apotheek;
- u heeft aangegeven dat u de afhaalautomaat wilt gebruiken;
- uw medicijnen hiervoor geschikt zijn. De afhaalautomaat is bijvoorbeeld niet geschikt voor gekoelde medicijnen of voor grote verpakkingen.
Heeft u zich aangemeld voor de afhaalautomaat en heeft u een recept ingediend? Dan plaatsen wij uw medicijnen in de automaat. U ontvangt een e-mail of sms met een afhaalcode. Deze code toetst u in op de automaat. Daarna gaat het deurtje open en kunt u uw medicijnen pakken.